Iedereen kent spotify wel, één van de gekenste platformen om muziek te beluisteren. De meesten onder jullie zullen spotify ook wel, gebruiken en gefrustreerd geraken door de reclame’s (voor de niet betalende gebruikers onder ons). Naar het einde van 2016 toe hebben ze een nieuwe campagne gelanceerd, genaamd ‘Thanks 2016, it’s been weird’. De campagne maakt gebruik van de data die spotify van haar bezoekers bijhoudt. Deze data zetten om verschillende quotes op billboards te plaatsen. Centraal staan de vreemde gewoontes van de gebruikers zoals naar welke muziek ze luisteren en welke rare namen ze hun playlists geven. Het resultaat leidde tot grappige resultaten. Een aantal van de billboards kan je hieronder vinden.

De manier waarop de verzamelde data wordt weergegeven is zeer creatief. Het is niet gewoon een oplijsting van cijfers die niemand ooit echt bekijkt. Je wordt als voorbijganger aangetrokken door de billboards door felle kleuren en de leuke quotes die erop staan. Voor mensen die spotify misschien niet kennen, is het ook een aanzet om het platform eens te bekijken. Voor mensen die het wel kennen, is het een leuke manier om wat meer betrokken te geraken bij de spotify community. Het is zeker en vast een innovatieve en creative manier om reclame te voeren.

Bron: http://www.bloovi.be/nieuws/detail/spotify-gebruikte-jouw-data-in-hun-reclame-en-het-resultaat-is-fantastisch?utm_content=38402876&utm_medium=social&utm_source=facebook

Auteur: Dean Brewaeys