Rolf Jensen is een Noorse designer. Zijn werk draait voornamelijk rond interactieve designs. Momenteel woont hij in Manhattan waar hij werkt als freelancer in zijn eigen naamloze studio. Hij heeft al gewerkt voor Microsoft, NBC Universal, Paramount Pictures, Warner Bors, Disney, Sony, Lionsgate, Toyota en Ubisoft. Verder is er over hem op zijn website niet veel terug te vinden. Er zijn wel een paar verwijzingen naar recente artikelen maar verder niets. Het lijkt wel alsof hij graag wat mysterieus blijft en zijn focus vooral wilt leggen op zijn werk.

Zijn werk is vrij minimalistisch hoewel er soms een complexe gedachtegang achter zit, dat conversaties en menselijke interacties vertaalt naar naar een visueel rijke ervaring. Daarnaast ziet hij zijn klanten niet als klanten maar als getalenteerde personen waar hij een sterke relatie en wederzijds vertrouwen mee heeft.

De website van Rolf is ook vrij minimalistisch. De basis informatie zoals wie hij is en wat hij doet staat erop, maar daar houdt het ook op. Dit zorgt ervoor dat de website heel gemakkelijk te gebruiken is en je nooit lang achter bepaalde informatie moet zoeken. Zelfs zijn contactpagina is extreem simpel. Onderstaande foto is een screenshot van de contactpagina zoals hij er nu uitziet. Zoals je kan zien staat er enkel een e-mailadres op. Dit is extreem simpel maar ook wel extreem duidelijk.

screen-shot-2016-12-02-at-18-06-49

Ook de basiskleuren wit (voor de achtergrond) en zwart voor tekst zorgen ervoor dat de website er heel minimalistisch uitziet. Je aandacht wordt hierdoor nog meer getrokken naar de afbeeldingen van de verschillende projecten die erop staan.

De verschillende projecten staan onder elkaar opgelijst aan de hand van grote blokken met een afbeelding. Dit zorgt voor een duidelijk overzicht van de verschillende projecten. Wanneer je over een blok gaat, krijg je de naam van het project te zien en het type van project.

screen-shot-2016-12-02-at-18-10-54

Over de verschillende projecten waar hij aan heeft mee gewerkt staat zelfs geen informatie. Per project staan er een hele reeks afbeeldingen maar geen tekstuele informatie. De pagina’s van de projecten zien er eigenlijk meer uit als een productposter. Het is een creatieve manier van weergeven maar het is jammer dat je niet informatie krijgt over de projecten. Hiervoor moet je dan de website van het uiteindelijke product gaan bekijken.

Bron: http://rolfjensen.no/

Auteur: Dean Brewaeys