How Howest wasn’t won

Op de website van Howest (www.howest.be) is er een overdosis aan kleur aanwezig. Ondanks dat hun logo zelf uit (licht)blauw bestaat zijn er duidelijke massa’s meer kleuren aanwezig op de website zelf. Verschillende tinten geel, paars, blauw, noem maar op. Dit brengt over het algemeen een zeer onduidelijke en chaotisch zicht over. Nu, kleurgebruik is niet het enige wat deze website enorm druk maakt. Ook het missen van een duidelijke hiërarchie in elementen zorgt ervoor dat mensen een overdosis aan informatie binnen krijgen en moeite hebben om makkelijk hun weg kunnen vinden op de website. Howest kan dus zeker nog een les leren in web design.

howest.gif

Less is More

Thomas More daarentegen heeft een huisstijl die ze niet alleen in hun logo houden maar waar ze dus ook gebruik van maken op hun website, zoals het hoort. Het contrasterend oranje en blauw zorgt ervoor dat ze makkelijk elementen kunnen accentueren waar het nodig is. Ook stimuleert oranje mensen om actief en sociaal te zijn. Samen met het blauw, dat productiviteit stimuleert, maken ze een mooie combinatie van kleuren dat de website de indruk doet geven dat ze een zeer actieve hoge school zijn.

Vervolgens is de structuur van de homepagina ook vele beter dan die van Howest. Zo worden namelijk aparte onderwerpen onder elkaar gestoken en niet naast elkaar, zoals bij Howest het geval was. Men kan zo dus makkelijker navigeren door de website.

thomasmore.JPG