Screen Shot 2016-12-01 at 21.07.40.png
http://www.emakina.be

Emakina is een Belgisch Digital Agency wiens hoofdzetel gevestigd is in Brussel. Emakina heeft intussen al verschillende afdelingen in België en in het buitenland. Ze maakte reeds websites voor grote namen zoals Brussels Airlines en grote automerken. Wanneer je hun website bezoekt, zal je wel iets vreemds opmerken.

Wil je de website van Emakina bezoeken? Dan zal je je toch eerst even moeten registreren. Hieronder de verschillende stappen:

Screen Shot 2016-12-01 at 21.12.43.png
http://www.emakina.be

Emakina wilt dus duidelijk graag weten wie hun website bezoekt, en wat ze er komen zoeken. Wil je er gaan werken? Ben je een klant of wil je een klant worden?

Screen Shot 2016-12-01 at 21.14.18.png
http://www.emakina.be

Ze zijn er duidelijk niet tevreden mee als je je er probeert van af te maken. Ik kies dus in dit geval voor student.

screen-shot-2016-12-01-at-21-15-16
http://www.emakina.be

En zelfs dit is niet genoeg! Ze willen precies weten wie ik ben. Als je de website wilt zien heb je geen keuze: je MOET inloggen met facebook of linkedin.

Screen Shot 2016-12-01 at 21.16.33.png

En TOCH willen ze meer weten! Je facebook of linkedin volstaat niet. Wie nu dus echt de website wilt zien en nog niet heeft afgehaakt vult dan ook maar deze informatie in.

ZIZO! Dan ben je eindelijk op de website van Emakina! Ik ben ervan overtuigd dat vele mensen afhaken voor ze op de website terechtkomen. Emakina gaf mij voor deze registratie dan ook een duidelijke uitleg: Emakina wilt weten wie hun website bezoekt. Wie zijn identiteit niet wilt doorgeven heeft volgens hun iets te verbergen en zo’n personen hebben niets te zoeken op hun website. De website past zich namelijk ook aan op basis van jouw keuze/reden om de website te bezoeken.

Bezoek dus zeker eens de website van Emakina, scroll daarna helemaal naar beneden en kijk hoe de website helemaal veranderd. De website wordt meer gepersonaliseerd en toont wat relevant is voor jouw belangen als student, klant, …

Auteur: Mike Similon

Bron: http://www.emakina.be