Ora Ito (1977) is een franse Designer die al met grote bedrijven heeft samengewerkt. Al zijn werken benoemd hij achter zijn eigen naam.Ora Ito is de jongste  designer van zijn generatie die samenwerkt met luxe producten en juwelen. Maar is vooral bekend geworden door zijn aluminium blikjes van Heineken.

“Simplex” is a neologism that combines two words: Simple and Complex.

Hij heeft een goeie evenwicht gevonden tussen Design en functie, vandaar is hij tegenwoordig zo succesvol geworden.Hij is toekomstgericht ingesteld vandaar ben ik echt fan van Ora Ito, door zijn futuristische designs maar denkt ook aan UX. Hij kan eenvoudige ontwerpen veranderen naar een complex maar veel mooier design. (Zijn producten kosten wel veel). Hieronder vind u enkele voorbeelden die me echt verbaasd hebben.

Screen Shot 2016-12-01 at 16.18.21.png

 

MAMO

In 2013 ontwerpte hij MAMO, dit is een kunstcentrum op een rooftop van een terras in Marseille. Een historische plaats hoog in de lucht met een 360º panorama die de verschillende passie van levitatie en belichting benoemen.

mamo-980x560

 

HEDEN

Ora Ito concentreert zich nu vooral op de media wat heb een unieke designer maakt op internationaal vlak. Ora Ito staat op de top 40e ranking van Wallpaper als beinvloedbare designer jonger als 40 jaar. In 2011 was hij benoemd tot de Chevalier des Arts et des Lettres. De orde wordt door een Raad, voorgezeten door de minister van Cultuur, bestuurd en wordt ook geregeld aan vooraanstaande buitenlandse kunstenaars en schrijvers verleend.

 

Auteur: Franky Tse

Bronnen:

https://www.ora-ito.com/studio/design-en/