Na mijn vorige post over goede registraties ga ik jullie nu eens de andere kant van het registratiespectrum tonen. Deze registraties zijn de slechtste die ik kon vinden na uitgebreid onderzoek.

Twitter

Je zou denken dat zo een grote social media site dit wel onder de knie zou hebben. Helaas pindakaas. Niets is minder waar.

Als je op de Twitter homepagina komt word gevraagd om je naam, email-adres en wachtwoord. Op de volgende pagina worden deze gegevens nog eens gevraagd. Een onnodige pagina dus.

Op de volgende pagina word je telefoonnummer gevraagd. De pagina erna je gebruikersnaam. Al deze samenhangende gegevens konden makkelijk op 1 pagina gestaan hebben.

Na wat eigenlijk al genoeg zou moeten zijn voor een registratie volgt een pagina met uitleg over hoe twitter werkt. Het lijkt me vreemd om dit pas te tonen na de registratie.
Hier word ook niets gevraagd, enkel een extra klik.

Daarna worden al je interesses gevraagd op weer een aparte pagina. Dit kon zeer makkelijk geintegreerd worden in de vorige pagina. Dit zou zelfs duidelijker gemaakt hebben waarom ze dit vragen.

Op alweer een nieuwe pagina word gevraagd of je contacten wilt importeren die al twitter hebben. Dit kan handig zijn maar is een volledig aparte pagina nodig voor enkele radio buttons?

Hierna worden enkele twitterpagina’s aanbevolen adhv je locatie en interesses. Dit lijkt niet te werken aangezien ik sport niet had geselecteerd bij interesesses (merk op dat er bijna enkel sportpagina’s bij staan).

Eindelijk kom je eindelijk op je hele eigen twitter pagina! Hoera!
Maar juich niet te vroeg, er komt namelijk nog een popup met de vraag of je notificaties wilt aanzetten in je browser.

twitter9

Conclusie:
Deze registratie is niet alleen veel te lang maar het lijkt ook alsof ze je express door extra veel pagina’s laten gaan. Dit doen ze door zelfs samenhorende gegevens in de registratie op te splitsen of zelfs pagina’s te dupliceren.

Bron:
https://twitter.com

Auteur:

Jordy D’Hoker