Een website is nog steeds DE tool om jezelf of je onderneming te verkopen aan nieuwe klanten. Je geeft er zowaar je visitekaartje mee af. Toch blijkt het zo te zijn dat sommige ondernemingen hiervoor geen groot budget voorzien, of als ze dit wel doen dat ze dit budget dan helemaal fout besteden. Hieronder een screenshot van de website van Rimbert Consulting in Halle. Duidelijk zijn zij een onderneming die niet veel wouden investeren in een website, of die hun budget helemaal fout hebben besteed. 

rimbert

Deze website dateert van 2014 maar lijkt zeker 15 jaar geleden te zijn gemaakt. Zeer veel marge links en rechts wat je misschien zou doen denken dat de website toch iets of wat responsive is, maar dat is hij helemaal niet. Saaie, lange pagina’s tekst worden afgewisseld door een irrelevante afbeelding hier en daar van een bureaustoel of een boekenkast.

Als dit nog niet genoeg is, dan is er ook nog een vervelende fotoslider bovenaan elke pagina met een nog vervelender overgangseffect. Deze slider kan je trouwens ook op geen elke manier pauzeren.

Er staat dan ook nog rond elke blok tekst een kader die je ook kan toeklappen. Ik zie zelf niet in wat de reden hiervoor zou kunnen zijn.

Boven de zoekfunctie zie je ook twee radiobuttons. Eén met ‘web’ ernaast en één met ‘site’. Bij het klikken op deze buttons gebeurt er helemaal niets.

Je kan de dag van vandaag al voor een hele lage prijs een mooie, deftige website maken zelfs al ken je er zelf niets van. Moest ik als accountant professioneel willen overkomen via mijn website zou ik dan voor zoiets opteren.

 

Auteur: Mike Similon

Bron: http://www.rimbertconsulting.be