In deel I kon je lezen hoe een registratieformulier goed uitgevoerd kan worden. Maak het eenvoudig, snel en vraag enkel relevante informatie. Maar spijtig genoeg wordt dit niet overal goed uitgevoerd. Hier zijn twee voorbeelden hoe het niet moet.

registration_page_best_practices

Bron: http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/31517/12-Ways-to-Create-a-User-Friendly-Website-Registration-Process.aspx

Liquid Agents

liquidagents_register

Bron: https://www.liquidagents.com/apply-now/

Deze website vraagt niet enkel te veel informatie die misschien irrelevant is, ook de weergave van het formulier is vermoeiend. In plaats van van boven naar beneden het lijstje af te gaan moet je hier drie keer naar rechts gaan, dan helemaal terug naar links bij de rij eronder. Dit maakt het invullen extra vermoeiend en zorgt ervoor dat je sneller een veld vergeet in te vullen. Ook na deze pagina volgt er nog extra informatie die je moet invullen.

Oracle

mysql_register

Bron: https://profile.oracle.com/myprofile/account/create-account.jspx

Een ander voorbeeld van een slecht registratieformulier is dat van Oracle. De software ‘MySQL Workbench’ was te verkrijgen zonder een account aan te maken, maar enkel als je op een verborgen link klikt. De vereisten voor het wachtwoord zijn iets te extreem, en als student kan je geen functie of telefoonnummer van je werk invullen. Toch hebben ze besloten om dit verplichte velden te maken.

Auteur: Bavo Maes