We kunnen het allemaal eens zijn over het belang van een goede online registratie. Maar wat veel bedrijven niet snappen is dat een slecht design je klanten wegjaagt. Een formulier invullen is op zich al niet zo leuk, stel je dan eens voor dat je je moet registreren en terwijl moet kijken naar een slecht design. Nog erger, een slecht design kan serieuze terugslagen hebben. Neem nu bijvoorbeeld de verkiezingen in 2000 in de VS, de resultaten zijn waarschijnlijk verkeerd dank zij een slecht design. Zie foto.

main-qimg-72cd7168f056ae3aa077f9eef4e991a4

Hier zijn nog 2 verkeerde voorbeelden van formulieren.

Chessex

2

Als je snel iets wilt bestellen zal het toch niet op deze website zijn. Ze vragen veel te veel informatie om even iets te bestellen en het ergste van al, je kan het niet eens gewoon op de pagina zelf doen. Je moet heel het formulier kopiëren en plakken in een email en daar invullen en de mail versturen. Als ik dit zie op een website dan hoeft het voor mij al niet meer.

DMV

1

Dit is nog een ander voorbeeld van hoe het niet moet. Het design valt op zich nog wel mee en het ziet er niet zo super lang uit. Tot je aan de vragen begint. Alles begint goed tot je aan Security Question 1 komt… ik geef toe, dit is niet de enige website met een security question, maar geloof mij, dit is wel de enige met VIJF verplichte security questions. Laat ons eerlijk zijn, hier heeft niemand zin in. Als je je wachtwoord wilt instellen heb je ook al helemaal geen vrijheid meer, lees maar eens wat er allemaal naast staat. Ik heb niet veel zin om mij op deze website te registreren.

Bronnen: als je op de namen van de websites klikt in de titels kom je op hun formulier.

Auteur: Bram Carlier