Online banking is reeds bekend bij het grote publiek, toch staan nog veel – vooral oudere mensen – kritisch tegenover het concept omdat ze nog zien overtuigd zijn van de veiligheid ervan. Eens een gebruiker besluit om online banking toch uit te proberen is het belangrijk dat het registratieproces vlot gebeurd met zo weinig mogelijk weerstand en een zo kort mogelijk proces om te vermijden dat de gebruiker toch weer gaat twijfelen.

‘niet iedereen is overtuigd van de veiligheid van online banking’

KBC speelt daar zeer goed op in met hun duidelijke en eenvoudige online registratie. Door gebruik te maken van iconen en weinig maar duidelijke tekst begrijpt de gebruiker meteen wat van hem verwacht wordt. Indien de gebruiker geen kaartlezer of bankkaart heeft kan hij doorklikken om gemakkelijk een te bestellen.  Beschikt de gebruiker wel over een kaartlezer, dan klikt hij gewoon door op het bijhorende icoon. Vervolgens maakt KBC een onderscheid tussen de twee kaartlezers aan de hand van afbeeldingen.

1

2

3%c2%b5

Bij de effectieve registratie kan de gebruiker nog kiezen op welke manier hij zich het liefst registreert:

  • Manueel
  • Via de barcode
  • via de smartphone

4

5

Eens de gebruiker deze stap voltooid heeft kan hij aan de slag met KBC online banking. Op minder dan twee minuten is de gebruiker veilig geregistreerd op een website of applicatie dat zeer persoonlijke informatie bevat.

KBC kiest voor een zeer eenvoudige lay-out met duidelijke iconen en afbeeldingen om de drempel tot het registreren zo klein mogelijk te houden.

registratieprobleem, opgelost!

De voornaamste reden waarom mensen uiteindelijk niet registreren is omdat het proces te lang of te ingewikkeld is. Bij een financiële instelling ligt dat nog gevoeliger omdat de nood aan veiligheid en betrouwbaarheid meespeelt. Het gemakkelijke registratieproces dat KBC aanbiedt is zeer gebruiksvriendelijk en straalt gemak, veiligheid en betrouwbaarheid uit, dit zorgt er niet enkel voor dat meer mensen gaan registreren, het heeft ook een positieve invloed op het imago van KBC als bank.

Auteur: Wendy Vanden Meerssche

Bronnen: KBC Online