Vele mensen hebben zich wel al eens geregistreerd op een sociale netwerk. Facebook en twitter zijn sociale netwerken met zeer grote database, maar toch slagen ze erin hun registratie zo optimaal mogelijk te maken!

 

 

Facebook

Als je naar hun website surft kan je heel gemakkelijk registreren. Op de homepagina staat er duidelijk of je wilt inloggen, en als je nog geen account hebt dan kan je direct registreren door u gegevens in te vullen.

Deze gegevens zijn:

  • naam
  • voornaam
  • email adres
  • wachtwoord
  • leeftijd
  • M/V

Persoonlijk vind ik dat facebook veel info vraagt waarvan je iets moet invullen, zoals u geslacht en leeftijd. De registratieformulier is volledig gevalideerd, dit vergemakkelijkt het proces van de gebruiker. Vervolgens kan je u account linken met je email adres om zo vrienden uit te nodigen.

 

Twitter

Twitter is gelijkaardig als Facebook maar gebeurt iets sneller. Bovenaan druk je op de registratie knop, dan vragen ze enkel u naam, email adres en wachtwoord. Vervolgens kiest de gebruiker een nickname voor zijn sociale netwerk. Als u een nickname hebt gekozen die al reeds bestaat komt er paar gelijkaardige suggesties. Dit kan van toepassing zijn als alle nicknames die jij wenst te gebruiken al in gebruik zijn. Nu kan je volledig aan de slag op Twitter, je duid je interesses aan en bloggen maar! Je kan ook je vrienden van je mails importeren om zo je netwerk te delen met vrienden.

 

Besluit

Lange registratieformulieren hebben meestel geen succes aangezien ze een groot aantal percentage aan bezoekers verliezen. Daarom moet je voorzien dat wanneer een gebruiker zich registreert het maximum 1 minuut mag duren. Tijdens dit proces moet het ook duidelijk en eenvoudig zijn.

 

Auteur: Franky Tse

Bronnen:

YouTube

Facebook

Twitter