Simplicity is key, and when you make something too complex, people will just leave.”

Het volgende dat je gaat lezen is niet uit persoonlijke ervaring. Het komt uit een artikel waarvan de link onderaan staat.

The story:

Ik klaag niet vaak als het over user experience gaat (oh wacht, dat is niet waar..), Maar deze kon ik niet laten voorbij gaan…
Dit is het registratie formulier van CBS2, een lokaal TV station in Zuid – California.
Ik wou oorspronkelijk een comment posten op de “news story” feed over een achtervolging op hoge snelheid en hoe slecht de Televisie coverage was (er waren te veel reclame pauze’s. Het blijkt dat je je moet registreren om een comment te kunnen plaatsen. Oke snel gebeurd dacht ik. Een registratie meer of minder… Tot ik naar het registratie formulier keek…

medium_form

Ten eerste vragen ze te veel persoonlijke informatie: naam, adres, geboortedatum, household income. Die info kan je bovendien niet optioneel maken. Alles moet worden ingevuld voor je verder kan.

Het registratie formulier moet zijn ingevuld om te kunnen interageren met de nieuwswebsite. Het heeft zelfs een veiligheidsvraag nodig, en je huishoudinkomen?!
En Neen deze info is “vitaal” voor de registratie. Dan hebben we de algemene layout nog. Het doet pijn aan je ogen om hiernaar te kijken.

 

De algemene regel is :  hoe korter en simpeler je registratie formulier is, hoe meer kans je hebt dat je formulier werkelijk word ingevuld.

 

http://watilo.com/worst-web-registration-form-ive-seen-in-a-whi

Auteur: Ellen Van Erps