screen-shot-2016-11-22-at-18-58-22

California Department of Motor Vehicles

Deze website biedt op zich al een zeer slechte user experience aan maar vandaag ga ik het enkel hebben over de registratie. Wanneer je de website bezoekt zie je dat er rechts boven een login | registratie knop staat. Ik klikte eerst op de login voor te kijken wat er stond. Je kon je hier aanmelden met je User ID en paswoord en hieronder stond een knop dat je je kon registreren als je dit niet had. Dit hadden ze “goed” opgelost, want bij het teruggaan van een pagina kreeg je telkens “Confirm Form Resubmission”.

Ik klikte verder en kwam op een ellenlang registratieformulier uit. Eerst moet je een User ID en paswoord opgeven waar ontzettend veel vereisten aan gekoppeld zijn. Beveiliging is nodig, maar mensen zullen op deze manier hun wachtwoord sneller vergeten. Ze hebben de vereisten er langs geschreven, maar konden dit misschien beter oplossen door ze te laten verschijnen met een hover. Vervolgens moet je 5 beveilingsvragen opgeven wat in mijn ogen nutteloos is omdat je even geleden een superwachtwoord hebt opgegeven. Dat je hierna je SSN (Social Security Number) en DL (Drivings License) moet opgeven kan ik nog wel snappen, omdat het de site is van het Departement van Gemotoriseerde Voertuigen.

screen-shot-2016-11-22-at-18-56-21

Post Office Shop

Toen ik voor het wou registreren op de website snapte ik niet wat de bedoeling was. Ik klikte op Account Login en kon me aanmelden voor elf verschillende zijtakken van Post Office. Uiteindelijk heb ik slechts een voorbeeld gekozen en dit was Post Office Shop. Ik klikte op de link en werd doorverwezen naar een registreer pagina. Dit was alleszins niet duidelijk want rechts boven stond “Register” in het rood aangeduid. Op de login/registratie pagina vond ik de titels wat omslachtig: “Returning Shop Customer” en “New to Post Office Shop?”.  Ik was nieuw dus ik klikte op de tweede titel.

screen-shot-2016-11-22-at-18-56-16

Op deze pagina kreeg ik een ontzettend lang formulier voorgeschoteld met kadertjes waar je “Your Details”, “Delivery Addres”, “Billing Address”, etc. kon invullen. Dit is te veel informatie die een gebruiker in een keer moet opgeven. Ze hadden de gebruiker beter de mogelijkheid gegeven om deze gegevens op een later tijdstip te laten invullen. Iets waar ik mij zeer sterk aan stoorde is dat in het kader van “Your Details”onder het veld paswoord weer een aantal vereisten stonden opgesomd. Ze konden deze details evengoed in het vraagtekenicoon naast het veld hebben gezet. Registratieformulieren mogen nooit zo lang zijn, zeker als de gebruiker nog niets in zijn winkelmandje heeft en niet wou uitchecken.

 

Auteur: Dennis Baptist

Bronnen:

https://www.postofficeshop.co.uk/

https://www.dmv.ca.gov/