Iedereen droomde er wel eens van zichzelf te kunnen transporteren naar een warm en zonnig strand. Op deze gedachte speelde Marriott hotel in door in 2015 hun campagne met de ‘teleporter’ te lanceren.

 

capture

hawaii-shoot-view-1

Framestore VR Studio en Relevant werkten samen met Marriott om een unieke transportatie ervaring te creëren voor hun publiek naar overal ter wereld.

Het concept is dat de gebruiker, nadat hij in de teleporter gestapt is, eerst naar een Marriott Hotel getransporteerd wordt en dan naar bijvoorbeeld een strand in Hawaï.

Marriott wou met deze revolutionaire 4D-ervaring campagne aan het publiek duidelijk maken dat ze overal ter wereld vestigingen hebben. “Waar je ook op vakantie bent, Marriott is er voor je”. Dat is exact wat de teleporter doet, hij brengt je overal ter wereld maar herinnert je er op een subtiele manier aan dat Marriott ook daar een hotel gevestigd heeft.

In de teleporter wordt gebruikt gemaakt van Oculus Rift, kachels en wind om de ervaring te versterken. Voor de beelden gebruiken ze een 360° live-actie video gecombineerd met computer generated film kwaliteit.

Virtual reality word hier volledig uitgewerkt tot een complete 4D-ervaring waardoor Marriott zicht als innovatief en toekomstgericht merk positioneert.

 

Auteur: Wendy Vanden Meerssche

Bronnen:

https://goo.gl/H57Gzj

http://framestorevr.com/marriott

https://goo.gl/O6UGA6